Page 122 - Luxusne pera
P. 122
FABER-CASTELL
Počiatky značky Faber-Castell siahajú až do roku grófa Alexandra Castell-
1761, kedy výrobca ceruziek Kaspar Faber zalo- -Rüdenhausena, potomka
žil vo Steine neďaleko Norimbergu vlastnú diel- jednej z najstarších ne-
ňu. Ďalšia generácia jeho potomkov pokračovala meckých šľachtických ro-
v jeho odkaze a napriek nie vždy priaznivým okol- dín. Prepojenie slávneho
nostiam sa im darilo firmu ďalej rozvíjať. mena s celosvetovo zná-
mou firmou vtislo značke
Medzi tie najvýraznejšie novú identitu. Jej symbo-
patril Lothar von Faber, lom sa potom v roku 1905
predstaviteľ 4. generácie, stal dnes už charakteris-
ktorý v roku 1839 zdedil tický motív dvoch rytierov
malú manufaktúru a počas s ručnou kopijou.
svojho pôsobenia ju pre-
menil na medzinárodne Dnes Faber-Castell patrí
uznávanú firmu. Podarilo medzi popredných sveto-
sa to vďaka rade zmien, vých výrobcov špičkových
ktoré uviedol v živote, či už produktov pre písanie,
išlo o nové zdroje a vynika- kreslenie a kreatívnu tvor-
júcu kvalitu používaných materiálov, zavedenie bu. S viac ako 2 miliarda-
efektívnych výrobných postupov, úpravu podo- mi ceruziek a farebných
by produktov alebo dôraz na atraktivitu balenia. ceruziek vyrobených roč-
ne a zhruba 8000 zamest-
Pod jeho vedením sa zo značky A. W. Faber stalo nancov po celom svete je spoločnosť najväčším
synonymum pre kvalitné ceruzky. Stanovil nové svetovým výrobcom drevených písacích potrieb.
štandardy pre dĺžku, hrúbku a tvrdosť tuhy. Aby
svoje výrobky ochránil pred lacnými imitáciami, V súlade s významným postavením spoločnosti
podal v roku 1874 ríšskemu snemu petíciu, ktorá na medzinárodnej scéne už tradične kladie Fa-
požadovala zákonnú ochranu pre značkové vý- ber-Castell dôraz na najvyššiu kvalitu výrobkov
robky. Zákon o ochranných známkach začal platiť a produktové inovácie. Rovnako tak venuje ma-
v nasledujúcom roku a ceruzky označené logom ximálnu pozornosť otázke znižovania dopadov
A. W. Faber sa stali prvými značkovými písacími svojho pôsobenia na životné prostredie a existen-
potrebami na svete. ciu spravodlivých pracovných podmienok svo-
jich zamestnancov a spolupracovníkov.
Novátorsky prístup Lothara von Fabera sa prejavil
aj v sociálnej oblasti. Okrem iného v pracovných
podmienkach zamestnancov firmy, jeho zamest-
nanci dostávali pravidelnú a spravodlivú mzdu.
Tiež stál napríklad pri zrode prvej nemeckej in-
štitúcie, ktorá poskytovala zamestnancom zdra-
votné poistenie, aktívne riešil aj otázku ich býva-
nia či starostlivosť a vzdelávanie ich potomkov.
Za svoje obchodné úsilie idúc ruka v ruke s prie-
kopníckym prístupom k sociálnym témam bol
Lothar von Faber v roku 1862 ocenený povýšením
do šľachtického stavu.
V roku 1925 začína gróf Alexander von Faber-Cas-
K zmene názvu značky na Faber-Castell, tak ako ju tell budovať vo Steine moderný výrobný komplex
poznáme dnes, došlo v roku 1898, kedy sa najstar- v tvare písmena U. Ceruzky a farebné ceruzky sa tu
šia vnučka Lothara von Faber, Ottilie, vydala za vyrábajú dodnes.
120

