Page 122 - Luxusne pera
P. 122

FABER-CASTELL





          Počiatky značky Faber-Castell siahajú až do roku                           grófa Alexandra Castell-
          1761, kedy výrobca ceruziek Kaspar Faber zalo-                             -Rüdenhausena, potomka
          žil vo Steine  neďaleko Norimbergu vlastnú diel-                           jednej z najstarších ne-
          ňu. Ďalšia generácia jeho potomkov pokračovala                             meckých šľachtických ro-
          v jeho odkaze a napriek nie vždy priaznivým okol-                          dín. Prepojenie slávneho
          nostiam sa im darilo firmu ďalej rozvíjať.                                 mena s celosvetovo zná-
                                                                                     mou firmou vtislo značke
                                Medzi tie najvýraznejšie                             novú identitu. Jej symbo-
                                patril Lothar von Faber,                             lom sa potom v roku 1905
                                predstaviteľ 4. generácie,                           stal dnes už charakteris-
                                ktorý v roku 1839 zdedil                             tický motív dvoch rytierov
                                malú manufaktúru a počas                             s ručnou kopijou.
                                svojho pôsobenia ju pre-
                                menil na medzinárodne                                Dnes Faber-Castell patrí
                                uznávanú firmu. Podarilo                             medzi popredných sveto-
                                sa to vďaka rade zmien,                              vých výrobcov špičkových
                                ktoré uviedol v živote, či už                        produktov    pre   písanie,
                                išlo o nové zdroje a vynika-                         kreslenie a kreatívnu  tvor-
          júcu kvalitu používaných materiálov, zavedenie                             bu. S viac ako 2 miliarda-
          efektívnych výrobných postupov, úpravu podo-                               mi ceruziek a  farebných
          by produktov alebo dôraz na atraktivitu balenia.                           ceruziek vyrobených roč-
                                                                                     ne a zhruba 8000 zamest-
          Pod jeho vedením sa zo značky A. W. Faber stalo     nancov po celom svete je spoločnosť najväčším
          synonymum pre kvalitné ceruzky. Stanovil nové       svetovým výrobcom drevených písacích potrieb.
          štandardy pre dĺžku, hrúbku a tvrdosť tuhy. Aby
          svoje výrobky ochránil pred lacnými imitáciami,     V súlade s  významným postavením spoločnosti
          podal v roku 1874 ríšskemu snemu petíciu, ktorá     na medzinárodnej scéne už tradične kladie Fa-
          požadovala zákonnú ochranu pre značkové vý-         ber-Castell dôraz na najvyššiu kvalitu výrobkov
          robky. Zákon o ochranných známkach začal platiť     a produktové inovácie. Rovnako tak venuje ma-
          v nasledujúcom roku a ceruzky označené logom        ximálnu pozornosť otázke znižovania dopadov
          A. W. Faber sa stali prvými značkovými písacími     svojho pôsobenia na životné prostredie a existen-
          potrebami na svete.                                 ciu spravodlivých pracovných podmienok svo-
                                                              jich zamestnancov a spolupracovníkov.
          Novátorsky prístup Lothara von Fabera sa prejavil
          aj v sociálnej oblasti. Okrem iného v pracovných
          podmienkach zamestnancov firmy, jeho zamest-
          nanci dostávali pravidelnú a spravodlivú mzdu.
          Tiež stál napríklad pri zrode prvej nemeckej in-
          štitúcie, ktorá poskytovala zamestnancom zdra-
          votné poistenie, aktívne riešil aj otázku ich býva-
          nia či starostlivosť a vzdelávanie ich potomkov.


          Za svoje obchodné úsilie idúc ruka v ruke s prie-
          kopníckym prístupom k sociálnym témam bol
          Lothar von Faber v roku 1862 ocenený povýšením
          do šľachtického stavu.

                                                              V roku 1925 začína gróf Alexander von Faber-Cas-
          K zmene názvu značky na Faber-Castell, tak ako ju   tell budovať vo Steine moderný výrobný komplex
          poznáme dnes, došlo v roku 1898, kedy sa najstar-   v tvare písmena U. Ceruzky a farebné ceruzky sa tu
          šia vnučka Lothara von Faber, Ottilie, vydala za    vyrábajú dodnes.




                                                           120
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127