Page 4 - Luxusni darky 2020
P. 4

PARKER






                                 História  značky  Parker     stavené perá sa po dizajnovej stránke zhodovali
                                 začína  v  osemdesiatych     s Duofoldom, na trh však boli uvedené pod ná-
                                 rokoch devätnásteho sto-     zvom Jade Pens, ktorý odkazoval na svetlo ze-
                                 ročia,  keď  si  chudobný    lenú farbu prvého modelu pripomínajúce ušľa-
                                 učiteľ  telegrafie  George   chtilý nerast jadeit. Necelý rok potom bola celá
                                 Safford Parker privyrábal    séria opäť zaradená pod názov Duofold.
                                 predajom  písacieho  ná-
                                 činia  svojim  študentom.    Pre demonštráciu jedinečných vlastností svojich
                                 Pretože  sa  za  ponúka-     výrobkov zvolil Parker formu senzácie a nechal
                                 ný  tovar  cítil  zodpoved-  zhodiť nové plastové perá z Aeroplánu letiaceho
                                 ný,  všetky  zle  fungujúce   915 m nad zemou, z 25. poschodia výškovej budo-
          kúsky  sám  opravoval.  Pri  tejto  činnosti  čosko-  vy alebo medzi rozoklané skaliská na dno Grand
          ro došiel k poznaniu, že by mohol vyrobiť lepší     Canyonu. Správa o tom, že prežili tieto náročné
          produkt, a že keď bude dobrý, ľudia si ho určite    skúšky bez úhony, potom bola uverejnená v rade
          kúpia. Prvé plniace pero Parker bolo patentované    novín a rýchlo sa rozšírila po celej Amerike. To-
          v roku 1889.                                        váreň Parker vzápätí zaznamenala rekordný od-
                                                              byt, aj keď jej produkty sa predávali omnoho dra-
          Od samého začiatku bola táto značka vnímaná         hšie ako písacie potreby konkurenčných značiek.
          ako  záruka  kvality  a  dlhej  životnosti,  zásadný
          zlom však priniesli až 20. roky minulého storo-     Dvadsiate roky je tak možné označiť za predel,
          čia. V tú dobu prišiel jeden z manažérov spoloč-    v ktorom sa zo značky Parker stal svetový líder
          nosti  s  revolučným  nápadom  vyrobiť  robustné
          pero  vo  výraznej  červeno-oranžovej  farbe  (vte-
          dy bola úplná väčšina pier čierna) a s masívnym
          zlatým  hrotom.  Model  menom  Duofold  sa  mal
          navyše na trhu objaviť za viac ako dvojnásobok
          obvyklej ceny.

          Pre testovanie prvých vzoriek bolo zvolené Chi-
          cago.  Na  jar  1922  sa  tu  do  terénu  vydalo  desať
          obchodných  zástupcov  vybavených  plagátmi
          a kladnými referenciami od predajcov, zatiaľ čo
          v miestnych novinách bola objednaná intenzívna
          trojmesačná reklamná kampaň. Úspech Duofol-
          du bol taký, že len počas prvého týždňa presia-
          hol obrat z predaja náklady na reklamu. Rovnaký
          postup teda Parker uplatnil aj v ďalších mestách
          a na konci leta toho istého roku bola spustená ce-
          lonárodná  reklamná  kampaň.  Rok  1922  značka
          Parker uzatvárala so 77% nárastom obratu v po -
          rovnaní s predchádzajúcim rokom.

          Perá sa v tú dobu vyrábali z tvrdej čiernej gumy,
          materiálu tvárneho a pritom pomerne, ale nie
          úplne, odolného proti mechanickému namáha-          v oblasti luxusných písacích potrieb. A v nastú-
          niu a chemickému pôsobeniu atramentu. V roku        penej  ceste  Parker  pokračoval  aj  naďalej.  Jeho
          1926 Parker predstavil prvé pero z umelej hmoty     výrobky  sa  vyznačovali  mimoriadnou  kvalitou,
          s doživotnou zárukou. Polymér Permanite pou-        precíznosťou  spracovania  a  využitia  poznatkov
          žívaný na výrobu sa vyznačoval vysokou odol-        modernej  vedy  pre  zdokonalenie  úžitkových
          nosťou,  a  navyše  bol  výrazne  ľahší  ako  do  tej   vlastností.
          doby stále bežne používaná guma. Novo pred-




                                                            2
   1   2   3   4   5   6   7   8   9